Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна на маховик и съединител Алфа Ромео 159 JTDM, 2.0.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смяна на маховик и съединител Алфа Ромео 159 JTDM, 2.0.

    Здравейте колеги, дойде време за смяна на маховика и съединителя. Търся подходящи части във всички сайтове и сервизи. Проблема е че всички ми дават различни маховици. До колкото знам оригиналния е на Valeo, но никой не ми предлага на тази марка. Та вариантите са SACHS и LUK. Проблема е, че едни ми дават маховик на SACHS, който е заскоростна кутия C635, а други на LUK за скоростна кутия F40. Има ли вариант да проверя каква скоростна кутия има колата, без да се разглобява?

    Това са маховиците които ми предлагат:
    https://www.autodoc.co.uk/luk/971135...5%200473%2010)
    https://www.autodoc.co.uk/sachs/7428190

    Също трябва да сменя и ангренажа...коя марка е за предпочитане? Дадоха ми оферта за BOSH за 260лв...

    Колата е Alfa Romeo 159 JTDM, 2.0 , 170hp. VIN:ZAR93900007275382

    Благодаря.

    Last edited by medion; d.m.y г., 23:39.

  • #2
    https://www.autopower.bg/%D0%BC%D0%B...i25802943.html

    Нямам впечатления от Bosch, що се касае до ангренажни комплекти.

    Добри марки в това отношение са Gates, Contitech, Dayco.....


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Мерси за предложението, но попитах в страницата и според тях единствения маховик който предлагат за моята кола е: https://www.autopower.bg/маховик-luk...s25658233.html

      Незнам до каква степен мога да им вярвам...намерих същия маховик в друга страница (същия парт номер) на половин цена и ми казват, че не става за колата и ми предлагат на SACHS.

      Колкото до андренажа, ще видя нещо от предложените...

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от medion Покажи съобщение
        Здравейте колеги, дойде време за смяна на маховика и съединителя. Търся подходящи части във всички сайтове и сервизи. Проблема е че всички ми дават различни маховици. До колкото знам оригиналния е на Valeo, но никой не ми предлага на тази марка. Та вариантите са SACHS и LUK. Проблема е, че едни ми дават маховик на SACHS, който е заскоростна кутия C635, а други на LUK за скоростна кутия F40. Има ли вариант да проверя каква скоростна кутия има колата, без да се разглобява?

        Това са маховиците които ми предлагат:
        https://www.autodoc.co.uk/luk/971135...5%200473%2010)
        https://www.autodoc.co.uk/sachs/7428190

        Също трябва да сменя и андренажа...коя марка е за предпочитане? Дадоха ми оферта за BOSH за 260лв...

        Колата е Alfa Romeo 159 JTDM, 2.0 , 170hp. VIN:ZAR93900007275382

        Благодаря.


        При неясни обстоятелства/части аз лично отивам в магазина със старата част.
        Разглобете го съединителя и чак тогава купуваите, ще се забавите малко, но пък е сигурно че това което ще вземете ще става.
        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

        Comment


        • #5
          Според https://alfa-romeo.7zap.com/en/ след проверка по вин за твоята кола излиза маховик с оригинален номер 55214811, което пък съответства на LUK. Тази информация на претендира да е 100% вярна, но до сега всички парт номера, които съм проверявал за моята кола съответстват на 100% с действителността, а колата ми е някаква междинна модификация и се отличава доста от тези преди и след нея.

          П.С сега проверих и в ePer, и там също излиза само този, като има още парт номера,но са задраскани, което предполагам значи,че вече не са ефективни.

          Click image for larger version

Name:	2019-06-21 12_12_55-FIAT ePER.jpg
Views:	1
Size:	20.5 Килобайта
ID:	2351593
          Last edited by firedragon; d.m.y г., 12:14.
          Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
          Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
          Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02

          Comment


          • #6
            Luk 415047310.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Comment


            • #7
              Намерих един маховик на LuK, който е с добра цена... https://www.endado.com/articlesearch...submit_search=
              Това за съединител...https://www.endado.com/p/kit-de-embr...-luk-624340309 и https://www.endado.com/p/desembrague...-luk-510009610
              Ангренажен комплект....https://www.endado.com/p/bomba-de-ag...tech-ct1105wp2 или https://www.endado.com/p/bomba-de-ag...sch-1987946457

              Общо взето е сигурно, че трябва да този маховик до колкото разбирам...
              Last edited by medion; d.m.y г., 23:30.

              Comment


              • #8
                Извинявам се за въпроса, но защо се сменят Съединител и Маховик ?
                Ако маховика е наред, защо не се сменя само съединител ?
                Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

                Comment


                • #9
                  Извинявам се за вмъкването, но ми е професионален дефект и не мога да се стърпя да кажа на колегата, че не е "анДренажен комплект", а "анГренажен комплект".
                  Пак казвам, извинявам се, но просто ми извади очите, докато четях.
                  Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 150HP 2007 - Il treno veloce.

                  Comment


                  • #10
                    В моят случай маховикът е заминал, сменям и съединителя за да не се наложи догодина пак да се разглабя колата...а и колкото знам такава е практиката...

                    mollovmd...забележката е правилна...поправих го.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от flipz Покажи съобщение
                      Извинявам се за въпроса, но защо се сменят Съединител и Маховик ?
                      Ако маховика е наред, защо не се сменя само съединител ?
                      Ами проста сметка....ако смяташ да караш колата ги сменяш комплект с маховика, ако не...само съединителя.....защо трябва да правиш същата операция след време, като може да я удължиш....е препоръчително, но ако го правиш два пъти за определен период, което в повечето случай се получава....цената излиза същата + цената на още един комплект сединител и труд...
                      По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                      https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                      Comment


                      • #12
                        Здравейте колеги, вече всичко е сменено...(маховик, съединител, ремъци, масла, тнт). Оказа се че оригиналните части на на LuK, такива каквито взех. Колата пали и не чука като е студена, но още не съм я пробвал.
                        Смених маслото на скоростната кутия (F 40), но не съм сигурен какво количество е нужно да се сипе, в момента има околко 2,4л. Някой знае ли какво количество точно е нужно на тази кутия?...търсих в интернет и навсякъде е различно. На едно място дават 2л на друго 2.8, което е голяма разлика....
                        Другото което ми направи впечатление е, че новият маховик има лек луфт.....това нормално ли е?

                        Колата е Alfa Romeo 159 JTDM, 2.0 , 170hp. VIN:ZAR93900007275382

                        Comment


                        • #13
                          Маховикът задължително трябва да има лек луфт, за да може да обира вибрациите, иначе ще е като едномасов и ще ти пренася вибрациите от дизеловия мотор по скоростната кутия и в купето.
                          Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 150HP 2007 - Il treno veloce.

                          Comment


                          • #14
                            FIAT 9.55550-MZ1
                            SAE 75W-85
                            2.8 литра

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от mollovmd Покажи съобщение
                              Маховикът задължително трябва да има лек луфт, за да може да обира вибрациите, иначе ще е като едномасов и ще ти пренася вибрациите от дизеловия мотор по скоростната кутия и в купето.
                              Какъв луфт бе готин...?....има си демферни пружини, който обират вибрациите, като при феродовият диск...образно казано.....и ако те са сдали багажа, от там идва проблема.....обоснови се за какъв луфт говориш...защото едно време майсторите изпращаха чираците да донесат кутията с луфтове и кофата с компресия от инструменталната.....стара шега при автомонтьорите...
                              По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                              https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                              Comment

                              Working...
                              X